LA CANAL DEL NINET (MONTSERRAT)

D'acord amb la nova normativa del Patronat de la Muntanya de Montserrat, la canal del Ninet a estat desequipada.

La canal del Ninet és un traçat poc concorregut, que solament fan servir els escaladors que baixant de les diverses vies de la zona. Tota la canal resta equipada molt grollerament, amb una cinta doble nuada. Últimament s'ha afegit alguna corda nova i una instal·lació de ràpel, per fer els últims metres de la canal, en sentit descendent.
Per arribar a la canal del Ninet ens arribarem al coll de Guirló, des d'on es divisa perfectament el traçat i l'agulla del Ninet que li dona nom, a més de ser el punt final de la canal. Davant mateix de la cruïlla de camins que menant al refugi i a la Foradada, enfilarem un corriol que puja directa a les parets. Tenim que arribar davant mateix de l'espadat, a la dreta s'arriba a diverses vies d'escalada i als ràpels de la Figuereta. Seguirem vorejant la gran paret per l'esquerra fins trobar una corda, on s'inicia la canal. Abans d'arribar a aquesta corda, podrem veure un parabolt quasi a peu de camí. Aquí s'inicia un flanqueig equipat amb parabolts, recuperant l'antic traçat d'aquesta ascensió. Tant una opció com l'altre ens conduiran al mateix lloc, on trobarem una nova instal·lació de ràpel. Si decidim pujar per la corda, el primer pas possiblement és el més complicat, sense la corda seria un V. Un vell pitó es pot aprofita per posar algun estrep, després amb la corda i una mica de força de braços s'arriba a una alzina. Continuem per un flanqueig herbat, sense equipa, tot seguit baixem un parell de metres i ens situem dins de la canal. Aquí comença el tram equipat amb la cinta doble, és el tros més aeri de la via, amb un flanqueig un xic estret, després trobem la instal·lació nova de ràpel, per baixa directament al peu del recorregut. Un pas dret ens condueix dins de l'interior de la canal, ara, amb altes parets a banda i banda. A partir d’aquí, el traçat és ple de vegetació i amb perill de caiguda de pedres. Tot caminant arribem a l'ultim pas, equipat amb una cinta i un cable rovellat que no fa cap tipus de servei. El tram és bastant vertical, sense equipa també és un V, en algun punt descompost. A la sortida i trobem una alzina per pogué descansar i enfilar l'ultima tirada, per un canaló herbat i descompost, per sota mateix de l'agulla del Ninet. La sortida és una mica embolicada de vegetació baixa, tot seguit sortim al carener, uns metres per sobre del traçat de la Travessa d'Agulles.

Inici de la canal del Ninet; com mostra la fotografia l'entrada és vertical; uns estreps i una mica de força de braços, ens ajudaran a passar aquest tram d'uns vuit metres

Inici del tram de cintes nuades

Abans de arribar al flanqueig, tindrem que superar un tram dret d'uns quinze metres, amb alguns arbustos que tan ajudant com destorben

Per tornar a entrar a la canal, tindrem que fer un flanqueig aeri, d'uns vuit metres de llargada

La Sigrid iniciant el flanqueig

En Jordi passant el flanqueig

Ja arribant al final de la canal, trobarem una paret dreta, equipada amb cintes que ens obligara a fer un esforç per superar-la

Aquest pas, vist des de dalt

Després de tibar una mica de braços, continuarem per un canaló amb molts matolls i un xic descompost

Els últims metres del traçat, passant per sota mateix del Ninet, l'agulla que dona nom a la canal

El Ninet, el germà petit de la Nina

Detalls de la canal del Ninet

Panoràmica de la zona des de coll de Guirló

En aquest pas final, juntament amb l'inici del traçat, trobarem la màxima dificultat del recorregut